
При покупці приватного будинку покупець купує не тільки квадратні метри житлової площі, а й земельну ділянку, на якій стоїть будинок.
Ми розглянемо особливості купівлі-продажу будинку, а також, які документи треба підготувати для законного оформлення угоди.
Збір і перевірка нотаріусом пакету документів для продажу будинку займуть від 2-х до 5-ти тижнів. Завдання нотаріуса - перевірити дієздатність власника житла відчужуваної нерухомості. Якщо дієздатність не підтвердили, то в угоді зобов'язані взяти участь органи опіки.
При купівлі або продажу будинку необхідно отримати витяг з Реєстру речових прав, кадастровий номер ділянки і Держакт на землю. Якщо земля знаходиться в оренді, а не у приватній власності - угода неможливо.
Важливо пам'ятати! Згода чоловіка (дружини) для продажу будинку не потрібно, якщо будинок:
1. приватизований;
2. подарований власнику (наявність правовстановлюючого документа обов'язково);
3. куплений одним з подружжя до укладення законного шлюбу.
Після підготовки пакету документів продавець і покупець знову зустрічаються у нотаріуса. В обов'язки нотаріуса входить перевірити правильність заповнення документів, написання вулиць, імен, адрес, перевірка паспортних даних. Після перевірки чоловік / дружина продавця підписують заяву, що він / вона не заперечує проти угоди. Після цього сторони переходять до оплати. Продавець і покупець сплачують належні за законом податки, держмито і військовий збір. Після проведення оплат нотаріус підписує і завіряє договір купівлі-продажу і заносить дані про нового власника до Реєстру речових прав. Після закінчення угоди покупець отримує на руки оригінал договору купівлі-продажу, його завірену копію і виписку з реєстру. Продавець отримує копію договору про купівлю-продаж нерухомості.
Джерело: domik.ua